SCHIJF JE IN   voor 01/08/2015

Eightant

“Door ons kunnen studenten en hun huisbaas doeltreffend met elkaar communiceren”

Connected Living


Missie

De bewoners en de huisbazen van studentenhuizen efficiënter vragen en klachten laten uitwisselen en oplossen.


Contact

www.eightant.be

 
 

De communicatie tussen kotstudenten en hun kotbazen verloopt meestal erg versnipperd: een telefoontje, een boodschap op een papiertje in de gang, een e-mail,…. Niet meteen de meest efficiënte manier om informatie, klachten of vragen vlot op te volgen. Eightant bouwt een sociaal webplatform waarmee bewoners en huisbazen vlot met elkaar kunnen communiceren.

Eightant over hun start-up idee:

“Een studentenhuis beheren is een hele klus, dat beseffen we. Onze huisbaas krijgt elke dag heel wat telefoontjes en mailtjes. Dankzij ons webplatform kunnen die klachten en vragen straks veel georganiseerder verstuurd en behandeld worden. Zo kan je zelfs anoniem je klacht sturen, of worden de dringendste problemen automatisch doorgestuurd naar bijvoorbeeld de conciërge of de klusjesman. Eightant zal de studentenhuisvrede alleen maar ten goede komen!”

De jury over Eightants start-up idee:

“Als je nagaat hoeveel syndicus-software er al bestaat, is het best merkwaardig dat niemand er eerder aan dacht iets gelijkaardigs te bouwen voor studentenhuizen. Er zijn wereldwijd miljoenen studenten, er is dus een duidelijke markt én een duidelijke behoefte, wat ook blijkt uit Eightants eerste marktonderzoek bij huisbazen. Een goed onderbouwd idee en origineel dus.”

TEAM

Siard van den Bosch
Developer & Designer

Raul Marcelino
Developer & Marketer

Nicolas Nijssen
Developer

Matthijs Spittel
Marketer & Manager